בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ

כמו לכל עסק גם לסטארט אפ בין אם בתחום ההיי טק או אפילו בפוד טק שהיום דיי נפוץ, מושג הפוד טק שדיי מתקבע לאחרונה כמוצר סטארט אפ בתחום לאחרונה של המזון. כאשר מעוניינים להקים חברה מהסוג הזה רצוי מאוד לבצע סקר שוק מקיף בעניין בעת בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ לדאוג בעצם זאת שנושא היזמות יהיה ייחודי וייתן פתרון לבעיה ספציפית ואקוטית שקיימת ואף אחד עדיין לא מצא פתרון לבעיה, בעצם כך לגרום למשקיעים בעלי כיס עמוק שיהיה להם עניין בנושא ויראו בו חזון לרווח ופריצה לשווקים עתידיים.

יישום הפטנט הרצוי עם התכנות המוצר

בדרך כלל אנשים הרוצים להקים חברת סטארט אפ מרגישים שהחזון שלהם הוא הייחודי ביותר בשוק הרווי של מוצרים חדשניים כאלה ואחרים בכל תחום שהוא, לשם העברת החזון והחלום לתחום המעשי יש לבצע במקביל לבניית תוכנית עסקית לסטארט אפים המיועד גם בדיקות נאותות נוספות, האם יש מספיק הון עצמי התחלתי ליזם? לבדוק בכל דרך אפשרית האם המוצר הוא ייחודי ויפתור בעיה הנדרשת ובהתאם לכך יש לרשום אותו כפטנט ייחודי במשרדים הרלוונטיים לכך כדי להגן על המוצר מפניי גנבת ידע, יש לבצע הפצה של המוצר ולראות שאכן יש ביקוש אליו ועונה על הדרישות שבשוק, לבצע הרצת המוצר בצורה אגרסיבית באמצעות כל האפשרויות הנתונות כמו פרסום מקוון, פרסום במדיה של הטלוויזיה או בתי הקולנוע אם אפשר, לדאוג מראש למשיכת משקיעים עם יכולות השקעה ומיתוג למוצר, הכול כדי לקדם את המוצר גם אם יש צורך בביצוע פיילוט באזורים הומי אדם במידה והמוצר ניתן להצגה במקומות אלו.

מה ניתן ליישם כדי שמוצר סטארט אפ יפרוץ?

יש להבדיל בין המיזם שבו היזם בונה את המוצר ובין המוצר המוגמר בסופו של התהליך, יש לעשות פעולות עם תכנון מפורט של בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ הזה, כגון הדברים הנוגעים לפירמה שתנוהל נכון, תשתיות ההון האנושי יהיו מתאימות, כמובן גמישות המאפשרת התמודדות עם שוק מתפתח ומשתנה תכופות, מיזמי סטארט אפ נבנים סביב חלון הזדמנויות כתוצאה בבעיה המתפתחת בשוק וכמובן הפתרון לבעיה הטכנית, לדוגמא חברת וויז הוקמה כדי לפתור את בעיית גודש התנועה הרב ובעזרת שיתוף לוויינים מקוונים לרשת וסנכרון עם נהגים ידעה לפתור בעיות אלה.

כתיבת תוכנית עסקית לסטארט-אפ

תוכנית עסקית היא צעד מכריע בקביעת כיוון ברור לעסק שלך ומשיכת משקיעים או שותפים פוטנציאליים. להלן מדריך שיעזור לך ליצור תוכנית עסקית אפקטיבית לסטארט-אפים:

  • תקציר מנהלים – ספק סקירה תמציתית של העסק שלך, כולל הצהרת הייעוד שלך, יעדי מפתח, שוק יעד והצעת ערך ייחודית. חלק זה אמור למשוך את תשומת ליבו של הקורא ולספק תמונת מצב של הרעיון העסקי שלך.
  • תיאור חברה – תאר את החברה שלך ביתר פירוט. כלול מידע על המבנה המשפטי, המיקום, צוות ההקמה ואנשי המפתח שלך. הסבר את הבעיה שהעסק שלך שואף לפתור וכיצד המוצר או השירות שלך מטפלים בבעיה זו.
  • ניתוח שוק – ערכו מחקר שוק מעמיק כדי להבין את שוק היעד, המגמות בתעשייה והנוף התחרותי שלכם. זהה את לקוחות היעד שלך, את הצרכים וההעדפות שלהם. נתח את המתחרים שלך, הדגש את החוזקות והחולשות שלהם. סעיף זה אמור להוכיח שיש ביקוש למוצר או לשירות שלך.
  • מוצרים או שירותים – הסבירו בבירור מה המוצר או השירות שלכם, התכונות שלו וכיצד הוא מועיל ללקוחות. תאר את שלב פיתוח המוצר שלך, זכויות קניין רוחני וכל נקודות מכירה ייחודיות. דון במפת הדרכים העתידית של המוצר או בתוכניות להרחבת השירות.
  • אסטרטגיית שיווק ומכירות – תאר את גישת השיווק והמכירות שלך כדי להגיע ללקוחות ולרכוש אותם. הגדר את פלחי שוק היעד שלך ופרט את ערוצי השיווק שלך, אסטרטגיית התמחור וטקטיקות הקידום שלך. כלול מידע על מבנה צוות המכירות שלך וכל שותפויות אסטרטגיות או ערוצי הפצה.
  • מבנה ארגוני וניהול – תאר את המבנה הארגוני של החברה שלך ואת התפקידים והאחריות של חברי צוות מפתח. הדגש את הניסיון והמומחיות הרלוונטיים שלהם. דון בפערים בצוות שלך ובתוכניות שלך למילוי תפקידים אלה בעתיד.
  • תחזיות פיננסיות – הצג תחזיות פיננסיות מפורטות לשלוש עד חמש השנים הבאות. כלול דוח רווח והפסד חזוי, דוח תזרים מזומנים ומאזן. השתמש בהנחות מציאותיות והסביר כיצד הגעת להערכות שלך. הדגש אינדיקטורים פיננסיים מרכזיים ואבני דרך שידגימו את הצמיחה והרווחיות של העסק שלך.
  • בקשת מימון ושימוש בכספים – אם אתה מחפש מימון, ציין בבירור את הסכום שאתה מבקש וכיצד אתה מתכנן להשתמש בכספים. הסבר כיצד ההשקעה תועיל לעסק וכיצד היא מתיישרת עם תוכניות הצמיחה שלך. אם כבר הבטחת מימון, ספק פרטים על השקעות קודמות.
  • ניתוח סיכונים – זהה סיכונים ואתגרים פוטנציאליים שהעסק שלך עלול להתמודד איתם. העריכו את ההשפעה הפוטנציאלית שלהם ותארו את אסטרטגיות הפחתת הסיכון שלכם. זה מראה שחשבת על מכשולים פוטנציאליים ויש לך תוכניות כדי להפחית אותם.
  • נספחים – כלול מסמכים תומכים כגון קורות חיים של חברי צוות מפתח, נתוני מחקרי שוק, אבות טיפוס של מוצרים, פטנטים או תיעוד קניין רוחני, וכל מידע רלוונטי אחר המוסיף אמינות לתוכנית העסקית שלך.

 

זכור לשמור על התוכנית עסקית שלך תמציתית, מובנית היטב ומושכת מבחינה ויזואלית. השתמש בשפה ברורה וישירה, וודא שהתוכנית נקייה משגיאות דקדוק או שגיאות הקלדה. סקור ועדכן באופן קבוע את התוכנית העסקית שלך ככל שהסטארט-אפ שלך מתפתח.

דילוג לתוכן