תוכנית עסקית לאפליקציה

האפליקציות הן הלהיט העכשווי בתחום המחשוב והעיצוב. כל רעיון נראה לבעליו כרעיון הטוב ביותר שקיים, אך יש לבחון אותו לעומק לפני שיוצאים לדרך ומשקיעים בו כספים רבים.

החשיבה על העתיד

חברת סטארט אפ מעולה היא זו שמצליחה להגיע להכנסות נאות, לכן בעת הכנת תכנית עסקית לאפליקציה כוללים את התחזית של ההכנסות הצפויות לעסק, על פי קריטריונים ספציפיים שמשקפים את הפעילות המתוכננת.

תכנית עסקית תכלול בשלב ראשון את כמות המשתמשים שירכשו את האפליקציה. חשוב שההערכה תהיה ריאלית ולא אשליה שקימת סבירות נמוכה אם היא תתממש. במקרים רבים עם יצירת האפליקציה כמות ההורדות היא גבוהה מאד בימי השיווק הראשונים. לאחר מכן קצב המכירה יורד ובכל יום יש כמות די זהה של הורדות, אך היא בהבדל משמעותי מבחינה כמותית מול הטראפיק של הימים הראשונים.

*מוזמנים להיכנס אל מדריך לכתיבת תוכנית עסקית שמצאנו ברשת

פירוט מידע בתוכנית עסקית

כדי להגיע לתוצאות מיטביות, יש להשקיע שעות עבודה רבות בתכנות. לכן כאשר מכינים תכנית עסקית לאפליקציה רושמים את כמות שעות העבודה שיושקעו במהלך זה. יש אפליקציות שמדובר בכמות שעות נורמטיביות ויש אפליקציות מורכבות שבהן יש צורך בכמות עצומה של שעות עבודה ולכן במקרים הללו יגישו בקשה לרשות החדשנות, כדי לקבל מימון כספי לצורך כך.

כדי לסייע בנושא גיוס משקיעים בסבבים השונים, תכנית עסקית לאפליקציה תכלול מידע רב על האסטרטגיה השיווקית שהיא המתאימה ביותר עבור האפליקציה הספציפית הזו, מהו פלח השוק המתאים ביותר עבור סוג זה אפליקציה, כיוון שהיא תסייע לו בנושאים אישיים בחיי היום יום כמו בנושאי תחבורה, או לחלופין בנישה העסקית אם מדובר בנושאים פיננסיים, נדל"ן וכו'.

הגעה לתקציב הנדרש

כאשר מרכזים את כל ההוצאות, אפשר להכין תקציב מסודר הכולל פירוט של צפי ההוצאות הן הקבועות והן המשתנות עבור רבדי העשייה השונים. בהתאם לתקציב הריאלי ולתזרים המזומנים שייקבע כצפי מרגע שיתחילו המכירות, יודעים בעלי חברת הסטארט אפ כמה כספים הם אמורים לגייס בסבבי הגיוס השונים, כדי שיהיה להם די כסף לפעילות השוטפת של חברת הסטארט אפ ושלא יהיה חוסר בכספים הנחוצים.

דילוג לתוכן