תוכנית עסקית לתוכנת מחשב

המחשב הוא כוח עוצמתי בהליכי העבודה של כל עסק וקשה לזכור את ההתנהלות העסקית שלנו בלעדיו. לחברות סטארט אפ רבות יש רעיונות לגבי תוכנות מחשב חדשניות שיסייעו מאד לעסקים בנישות ספציפיות.

תכנות של תוכנת מחשב

כאשר מכינים תוכנית עסקית לתוכנת מחשב כוללים שבה רבדים רבים של עשייה, אשר כולם יחד יובילו למוצר המוגמר שהוא בטיב מעולה ויצור הבדל בין התוכנות הקיימות כעת בתחום זה מול התוכנה החדשה שהיא פורצת דרך.

כדי להגיע לכך יש להכין תוכנית עסקית אשר כוללת את כל שלבי העבודה מתחילת הדרך ועד ההגעה למוצר האיכותי המוגמר. חשוב לציין כל אחד מהשלבים באופן מפורט כדי שהמשקיעים הפוטנציאליים יבינו את המסלול המתוכנן.

בהתאם לכך הם יקבלו החלטות אם תוכנית עסקית לתוכנת מחשב נראית להם הגיונית, ישימה ובעלת פוטנציאל רחב בעתיד ודבר זה מדרבן אותם להשקיע בכל סבבי הגיוס או במקצתם.

בדיקות מעמיקות של תחום הפעילות

לפני משקיעים כספים מתרכזים בנושאים שונים וחשובים כמו, אילו מוצרים דומים יש למתחרים בשוק, מהי מידת ההצלחה שלהם, כמה משתמשים רכשו את התוכנה ואם יש מקום לתוכנה חדשה. האם המשתמשים הקיימים יזנחו את התוכנה הנוכחית וירכשו את התוכנה המתקדמת או לחלופין חברת הסטארט אפ צריכה להתבסס בעיקר על לקוחות חדשים.

מה תהיה אסטרטגית השיווק והתפעול, איך היא תפעל ביום יום, מהו הצפי של המכירות בתחילת הדרך ובהמשך. כמה זמן תימשך תוכנית העבודה ומה הצפי של כמות שעות העבודה, כמה עובדים יידרשו לכך ומהי המקצועיות הנדרשת מכל עובד.

המוצר המוגמר

תוכנית עסקית לתוכנת מחשב כוללת גם את המחיר הצפוי של המוצר החדש לאור הניתוח של הכנת המוצר, מכלול העלויות, המחירים של התוכנות המתחרות ומידע רב נוסף.

החשיבה העסקית כוללת את המציאות שתתרחש לאחר הוצאת התוכנה החדשה לשוק וגם מה תהיה ההתפתחות בעקבותיה לאחר כמה חודשים, שנה ואף כמה שנים.

בכל תוכנית עסקית רושמים בסעיפים השונים נתונים הגיוניים שהם ברי ביצוע ולא תחזית שמבוססת על פנטזיה שיהיה קשה לממש אותה.

דילוג לתוכן