אנשי עסקים עשויים להשתמש בכלים שונים על מנת ליצור סביבת עבודה יעילה ופרודוקטיבית. הכנת רשימה של כללים בסיסיים שיוכלו לסייע לכם בשלבי התכנון, יכולה להיות הצעד הראשון לקראת הקמת העסק החדש.
כלל ראשון – התזמון הוא הכול
אתם לא חייבים להיות בוגרי לימודי ניהול, כדי לדעת שהתזמון של המוצר/השירות שמציע העסק החדש חייב להתאים לשוק. אם השוק לא מוכן למוצר/שירות שלכם ואתם מקדימים אותו בהרבה, יהיה עליכם להצטייד בדרייב ובנכונות להקרבה, כדי להצליח. תוכלו להמתין עד שהשוק יהיה מוכן למוצר/שירות שלכם או להתאים את ההצעה שלכם למשהו שהשוק יכול ׳לבלוע׳.
בכול מקרה, יהיה עליכם לצפות את צרכי השוק והלקוחות הפוטנציאליים, ולחדש כל הזמן כדי להתקדם. זה דורש מנהיגות שניחנה בזריזות, בחוסן ובנכונות להיכשל. אגב, הכרה מהירה בכישלון זה תאפשר לכם להסתגל ולהתקדם.
כללי שני – מותג, מותג, מותג
הכלכלה של ימינו מחייבת את העסקים ליצור ללקוחות ׳זיכרונות חיוביים׳, כדי שלא יפנו למתחרים בחיפוש אחר חוויה טובה יותר. אם אתם רוצים לבנות עסק שניתן יהיה להרחיבו בעתיד, חשוב להבין את החיוניות של בניית מותג בעל הון עצמי. ההתקשרות הרגשית בין הלקוחות למוצר שלכם, בניגוד לכול המוצרים האחרים, יכולה להיות מתורגמת לצמיחה בת קיימא.
הנה כמה כללים בסיסיים למותג שיעודד התחברות, עיצוב, השפעה והובלה:
- לבחור את קהל היעד – הדרך הבטוחה לכישלון המוצר היא לנסות לספק את רצון כול האנשים.
- להתחבר לציבור – המטרה היא לגרום לקהל היעד להתקשר רגשית למותג.
- לעורר השראה ולהשפיע על קהל היעד – מותג עם מסר מעורר השראה משפיע הרבה יותר מאשר מסר שמדגיש רק את תכונות המוצר.
- לחזק את תדמית המותג בתוך העסק – חשוב לגייס את כל עובדי העסק לפעול ולהתנהג באופן שיחזק את תדמית המותג.
כלל שלישי – להגדיל את המכירות
לא די ביצירת מוצר/שירות ייחודי ומותג ייחודי. נדרשים גם תהליכי מכירה שניתן לחזור עליהם שוב ושוב כדי ליצור עסק שניתן להרחבה. זה דבר אחד להשיג הרשמה של מספר לקוחות, וזה דבר אחר לחלוטין לזהות, לעצב וליישם תהליכי מכירה ואספקה מותאמים אישית ללקוחות. המשמעות היא ליצור מודל מכירות שאפשר לחזור עליו וניתן להרחיבו, כאשר:
- אתם מוסיפים עובדים חדשים ברמת הפרודוקטיביות שאתם עצמכם מפגינים.
- אתם מגדילים את מקורות הלידים של הלקוחות שלכם על בסיס עקבי.
- ניתן לחזות באופן עקבי את שיעור ההמרות וההכנסות של המכירות שלכם.
- העלות לרכישת לקוח חדש נמוכה באופן משמעותי מהסכום שאתם יכולים להרוויח מאותו לקוח לאורך זמן.
- הלקוחות שלכם מקבלים את המוצר/השירות הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון.
כלל רביעי – לאמץ את הטכנולוגיה
אם עסק קטן מצליח לזהות צורך אמיתי בשוק, סביר להניח שכבר קיימת הטכנולוגיה שתוכל למלא צורך זה, הן מקומית והן גלובלית. יש מעט מאוד חסמים בעידן שלנו, שבו כל עסק יכול להשתמש בסלולרי כדי להגיע במהירות ובזול לטכנולוגיות ידידותיות הנדרשות לביצוע המודל העסקי שלו.
כלל רביעי – להוריד מתח כדי להצליח
רוב העסקים הקטנים מתייחסים לניהול ההצלחה המתמשכת של העסק שלהם כאל משימה מלחיצה יותר מכול אתגר אחר בחיים. אחד הסקרים שנערך בנושא העלה כי בעלי עסקים קטנים מוותרים באופן שגרתי על אימון גופני קבוע ועל סדרי עדיפויות אישיים אחרים, רק כדי שיוכלו לעמוד בדרישות העסקיות שלהם.
אמנם, גורמי הלחץ יכולים להיות מתמשכים, אבל אם לא תהיו שמחים, בריאים וחדורי מוטיבציה, תתקשו ליצור מודל עסקי המספק חווית שוק חיובית. לכן, תכננו להשקיע זמן ברווחה הפיזית והנפשית שלכם כדי להגדיל עוד יותר את הסיכויים להצלחה ארוכת טווח.