לאנשים רבים יש רעיונות לגבי אפליקציה שכדאי לפתח. לעיתים זהו רעיון שחולף ולעיתים מדובר ברעיון מבריק שכדאי מאד לפתח אותו. הדבר החשוב לפני שיוצאים לדרך הוא לעשות שיעורי בית ורק ע"י מחקר שוק בתחום האפליקציות ניתן לדעת האם כדאי לצאת להרפתקאה או שלא!
מרעיון לפיתוח אפליקציה
כדי לקדם רעיון יש לבצע כמה מהלכים ראשוניים של מחקר שוק בתחום האפליקציות. קודם כול יש לבדוק אם קיימת אפליקציה כזו או לא, לאחר מכן על פי מי מילות מפתח יש לבדוק את רמת החשיפה שצפויה לאפליקציה זו, מהי רמת הנחיצות שלה והצפי של הלקוחות שיורידו אפליקציה זו לסלולרי.
מחקר שוק הוא נספח אחד מיני רבים כאשר בונים תוכנית עסקית למיזם / רעיון. בתוכנית עצמה יש פירוט של דברים שצריך לבדוק גם במחקר שוק אך גם בגיוס משקיעים לצורך פיתוח האפליקציה.
מעבר לכך יש לבדוק מהו קהל היעד של התוכנה, נהגים, נוסעי אוטובוס, מבקרים במסעדות וכו'. אם ההערכה היא שיהיה זה מסוג המשחקים או התוכנות שישתמשו בהן לעיתים קרובות כמו אפליקציות מסוימות שיצרו הבדל בחיים של אנשים רבים. זאת לאור הצורך שלהם באפליקציות הללו כמו לדוגמה משחקים ספציפיים שהפכו ללהיטים.
כדי לקבל חוות דעת והלך מחשבה, מבצעים מחקר שוק בתחום האפליקציות ופונים לקבוצות מיקוד ושואלים את המשתתפים כמה שאלות לגבי האפליקציה העתידית, השימוש בה ומידת האינטראקציה שלהם עם אפליקציה זו כשהיא תהיה זמינה. הקהל הרצוי לכך הוא פלחי שוק מתאימים וגולשים ברשתות החברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק אשר חשוב להם להביע את דעתם בנושאים שונים ולכן רמת המעורבות שלהם היא מאד חשובה.
קבלת החלטות לאחר ביצוע מחקר שוק
על פי מחקר שוק בתחום האפליקציות אפשר לפתח החלטות בסיסיות אם לפתח את האפליקציה או לא. בנוסף לכך אפשר לקבל החלטות לגבי אופן ניהול האפליקציה, אם היא תהיה חינמית, אם ישולבו בה פרסומות, גרסה מוגבלת או פתוחה לציבור.
פיתוח של אפליקציה
פיתוח של אפליקציה הוא אינו עניין של מה בכך יש לעבור בדרך הרבה מאד שלבי פיתוח עד ההגעה ליעד. לצורך כך מגייסים מפתחי אפליקציות מומחים בתחומם, מפתחים ממשקים תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות. קו החשיבה הוא שיהיו משתמשים רבים כדי ליצור כדאיות כלכלית.
המטרה היא ליצור מוצר מוגמר שיכלול חווית משתמש מרתקת ומסקרנת ולכן הדבר יסחוף משתמשים רבים שיהיו מעוניינים ליהנות מהתפעול של האפליקציה הזו למטרות אישיות שלהם.