החלום של ישראלים רבים הוא להקים חברת סטארט אפ מצליחה שתכבוש עולמות וגם תעשה EXIT מוצלח שיניב כספים רבים לבעלי המניות של החברה ולמשקיעים. מדובר בתהליך ארוך ומסובך והכל תלוי ברעיון המקורי שמוביל להקמת חברת סטארט אפ וההיתכנות הפיננסית שלו.
החשיבה על הקמת חברת הזנק
ישראלים רבים מפתחים פטנט ייחודי או בונים טכנולוגיה חדשה, שתוכל לבצע מהפך בתחום הספציפי שבו היא עוסקת. כדי להתחיל לפעול, יש לבצע כמה מהלכים ראשוניים. השלב הראשון הוא בדיקה מקיפה של יועץ עסקי אשר בוחן אם קיימים עסקים מתחרים, מה הייחוד שלהם ומה ההבדל בינם לבין העסק המוצע. מחקר שוק זה פותח בפניו ובפני הממציאים את הדלת להקמת חברת הזנק או לחלופין לאחסן את הרעיון אם הסיכוי לממש אותו הוא קטן.
אסטרטגיה של הקמת העסק
אם מתגבשת החלטה חיובית, יש אסטרטגיה לחיפוש משקיעים לסטארט אפ שילוו את החברה בסבבי הגיוס השונים. המטרה היא שאותם משקיעים יאמינו ברעיון וילוו אותו מתחילת הדרך ולכל אורכה. הנקודה החשובה היא שיהיו משקיעים לסטארט אפ שיממנו את העלויות של התהליך וכך אפשר יהיה לממש אותו.
הקו המנחה של האסטרטגיה היא להעביר בקשה לרשות לחדשנות כדי שיכירו בחשיבותו של המיזם היוצא דופן וכך חברת הזנק תקבל מהמדינה מימון של שעות הפיתוח. בדרך זו העול הכספי השוטף של תשלומי השכר לעובדים של חברת הסטארט אפ, יהיה קטן יותר.
לצורך מהלך זה, היועץ העסקי מכין תוכנית עסקית מפורטת על פי ההנחיות הממשלתיות, המבוססת על מחקר שוק, אסטרטגיה ודרך הפעולה המוצעת בהמשך הדרך שאמורה להוביל להצלחה עצומה. אם מתקבל האישור לכך, הפעלת העסק והעמידה במחויבויות הכספיות, תהיה קלה הרבה יותר.
סבב משקיעים
כדי לגייס משקיעים לסטארט אפ יש להגיש להם תוכניות עסקיות מפורטות, אשר מוכיחות את הרצינות הרבה ואת דרך הפעולה של חברה זו. כאשר הדוח הוא ענייני ומקצועי, גם המשקיעים מתייחסים אליו בכובד ראש. הם בוחנים כמה וכמה אפשרויות להשקעה כדי להרוויח מכך בסוף הדרך ולכן הם בוחרים את מיזמי הסאטרט אפ, שהם בעלי הסבירות הגבוהה ביותר.